Double Opt-in VS Single Opt-in

Veel bedrijven hebben de mogelijkheid op de website dat men zich kan inschrijven voor een nieuwsbrief. Na het inschrijven vindt er in 70% van de gevallen niets meer plaats. Er is een melding gekomen bedankt voor de inschrijving maar of dit daadwerkelijk goed is gegaan weet men niet.

Bij Single Opt-in geeft de klant zijn of haar E-mail adres op in het aanmeldscherm en klaar. Eigenlijk kan iedereen die een E-mail adres heeft een inschrijving doen. Dus wanneer ik uw adres zou hebben dan kan ik deze op elke website waar een E-Mail nieuwsbrief aanmeld mogelijkheid is u aanmelden.
U ontvangt E-Mail nieuwsbrieven zonder dat u zich zelf heeft ingeschreven.

Bij Double Opt-in gaat het een stapje verder. U kunt een E-mail adres invullen, het systeem stuurt een E-Mail naar het betreffende E-mail adres met een linkje erin om de inschrijving te bevestigen. Dit om te voorkomen dat een ander uw E-mail adres kan invoeren zodat u allerlei nieuwsbrieven gaat ontvangen.

Maar er zitten nog meer voordelen aan met het werken van Double Opt-in.
U kunt diverse keren uw naam en bedrijf promoten. Zelfs het opstarten van E-Mail campagnes om meer E-Mail adressen te verzamelen is mogelijk.

In de volgende nieuwsbrief in januari gaan we u daarover informeren door een voorbeeld E-mail campage.