Omslag foto Facebook wat mag wel en wat mag niet

Omslagfoto
 

 

  • Facebook biedt de mogelijk om een omslagfoto toe te voegen: onder het beheerdersgedeelte zie je een breed blauw vlak, daarin staat een plusje waarmee je dat kunt doen. Je kunt dan een foto uploaden vanaf je computer.
  • Let op: de richtlijnen zijn streng:
  • Minimaal 399 pixels breed
  • Geen prijs- of aankoopinformatie (zoals ’40% korting’, ‘Op onze website te downloaden’ of ‘De hele zomer gratis zonnebrillen’).
  • Geen contactgegevens (zoals webadres, e-mailadres, postadres of andere informatie bevatten die is bedoeld voor het gedeelte Info op je pagina)
  • Geen referenties naar elementen van de gebruikersinterface: in helder Nederlands: je mag geen oproep plaatsen om je Pagina te Liken of te delen etc. Omslagfoto’s met een pijltje naar de Like-knop komen nog veel voor, maar mogen niet!
  • Niet aanzetten tot actie (zoals ‘Profiteer nu’ of ‘Vertel het je vrienden’)
  • Voor de beste beeldkwaliteit en de snelste laadtijden voor je pagina, upload je een sRGB JPG-bestand van 851 pixels breed en 315 pixels hoog en minder dan 100 kilobytes.
  • Let op: de omslagfoto is openbaar en dus te zien voor iedereen die je Facebook Pagina bezoekt, of ze nou op ‘Like’ hebben geklikt of niet
Facebook heeft het recht om je pagina te blokkeren. En je zal niet de eerste zijn