Alles op de rit?
Facebook pagina, LinkedIn profiel en een Twitter account. Mooi veel tijd aan besteedt en wat is het resultaat?. Hoeveel auto’s heeft u al meer verkocht?

Voordat je hier antwoord op gaat geven wil ik je eerst een aantal vragen stellen
 
Is jouw bijdrage de moeite waard?

• Waarom zou ik jouw bericht als eerste lezen?
• Waarom zou ik de inhoud van jouw content geloven?
• Zal jouw content mij helpen mijn business te laten groeien?
• Zal jouw content een toegevoegde waarde leveren aan mijn leven?
• Op welke wijze is jouw content relevant voor mij of mijn business?
• Waarom zou ik jouw content willen ‘liken’ , pinnen, retweeten of Google +1?
• Op welke wijze is jouw content uniek ten opzichte van de andere bedrijven die er zijn? Hoe en welk voordeel zullen mijn volgers halen uit jouw bericht?
• Waarom zou ik actie ondernemen namens jou?

Als je echt succesvol wilt zijn met social media dan moet je op een bepaald punt het belang ervan kunnen laten zien. Ja, je kunt dit voor een korte periode vermijden. Je kunt in staat zijn om het aantal retweets, likes en pins te ‘verkopen’ aan je werkgever of aan jezelf. Zij zullen enthousiast zijn over de retweet die je krijgt.

Echter, aan het eind van de dag blijft de vraag bestaan ... wat doet jouw bericht voor mij? Wat doet het voor jouw volgers? Wat doet het voor jouw business en klanten?

Laten we eens kijken naar de definitie van content marketing.
Content marketing is een marketing techniek dat relevante en waardevolle content maakt en verspreidt om op deze manier een duidelijk omschreven en herkenbare doelgroep aan te trekken, te verwerven, te verbinden/koppelen - met als doel winstgevende klant acties.

De woorden die er toe doen.

• hoge kwaliteit
• relevante
• waardevolle
• actie
• behoud van
• aantrekken
• aandacht
• verwerven
• verbinden/koppelen
• actie
• merkentrouw
• winstgevend

Ik ga u dezelfde vragen stellen ... is je bericht relevant, aanlokkelijk, van hoge kwaliteit, waardevol, actie gericht? Is het een bericht dat me zal aanzetten om aandacht aan u te besteden? Zal het mij aanzetten om actie te ondernemen? Me aan u en uw merk te verbinden? Zal het me aanzetten om actie te ondernemen dat ten goede zal komen aan u en uw bedrijf? Dan kom ik terug op het eerste stukje hoeveel auto’s verkocht?
 
Ik kan je vertellen dat als je niet dagelijks aan bovenstaande woorden denkt (met in je achterhoofd je business, je Facebook-pagina's, je tweets en je e-mail), dan is de kans klein dat je mijn aandacht trekt en je mij inspireert om iets te kopen van jou.