Social media juist inzetten

Wat is Social media? Om deze vraag goed te beantwoorden moet het onderscheidt tussen de huidige media en de nieuwe media duidelijk zijn.
Zo communiceerde u in het verleden de gebruikte auto's via de krant en tegenwoordig via het Internet. Een keer per jaar een occasionshow en een mailing naar een groep klanten. Dit is de traditionele manier van communicatie. We noemen dat vooral Push gerichte marketing.

Door de intrede van Social media is dit aan het veranderen. Wat we wel zien is dat er bedrijven zijn die de gedachte hanteren van de huidige marketing in de nieuwe marketing.

Een voorbeeld: Via Twitter de gebruikte voorraad twitteren om deze onder de aandacht te brengen bij de followers.
Dan heb ik een paar vragen: Zitten uw followers hier op te wachten en wie zijn uw Followers?

De follower zit hier niet op te wachten en vaak zijn het collega's die u volgen.

Waar moet je dan doen om Social media goed in te zetten?

Zorg dat u belangrijk wordt gevonden, leuk wordt gevonden en interessant genoeg wordt gevonden. U bent de expert op uw vakgebied, laat dat zien door tips te geven. Tuurlijk laten zien dat er een nieuw model is of dat u een gebruikte auto extra aandacht wil geven.

Maar stel ook eens vragen, doe mee aan discussies op LinkedIn en geef uw mening en advies hoe je als Follower hiermee om kunt gaan.

Social media is vooral veel geven, geven van infromatie, kennis delen en advies geven.

Bedenk tips of start met http://www.twitter-tip.nl/ en ga geven. Het schreeuwen gebeurt al via de normale media. Wij denken dat deze media wel zal blijven bestaan, alleen de vorm en de combinatie zal gaan veranderen.

Een voorbeeld van combineren is, zet uw twitteraccount in de krant zodat mensen u gaan volgen. dit kan gewoon bij de advertentie of in de mailing die u verstuurd. Tip, niet te klein wel lekker opvallen anders heeft het geen zin.

Volg ons op http://www.twitter.com/fransdehoyer

Meer weten neem contact met ons op.
Frans de Hoyer, info@gwmanagement.nl 06-50620606