Social Media in de autobranche

Social media in de autobranche neemt een enorme vlucht. Diverse dealerbedrijven starten ermee. Het wordt ingezet met als doel, ja welk doel eigenlijk?
Heel veel bedrijven beginnen eraan zonder eerst een duidelijk doel vast te leggen. Wat wil je er mee bereiken en wat heb ik nodig om het te bereiken. Deze vragen moeten eerst ingevuld worden.

Op basis van een onderzoek zien we dat de huidige inzet van Social media vergelijkbaar is met de huidige media. De gebruikelijke marketing activiteiten worden voortgezet op Social media. Dit is niet de bedoeling van Social media.

Bij Social media komt het neer op geven, geven, geven en nog meer geven. Uiteindelijk wordt je gezien als de expert op dat gebied en gaat men je benaderen.
Juist dat geven is een lastige, wat heb je als autobedrijf te geven. Wat ga je dagelijks of wekelijks melden aan je volgers en connecties.

Hier moet het bedrijf goed over nadenken voordat Social media ingezet kan worden. Naast de doelstelling is het ook belangrijk om te kijken wie gaat het op zich nemen? Wat mag er wel en wat mag er niet geschreven worden.

Tip:
Ga eens een aantal bedrijven volgen en kijk waar men over twittert, denk dan aan de klant en stel uzelf de vraag zit men hier op te wachten. Zo volgen wij zelf een aantal bedrijven en er is een bedrijf die regelmatig goedemorgen twittert. Zit ik erop te wachten, nee.

Voor vragen en opmerkingen kunt u contact met ons opnemen via fransdehoyer@gwmanagement.nl of bel 06-50620606