Dealer vs Universeel op het gebied van Occasionpresentatie

Zoals inmiddels bij velen bekend, heeft GW Management tijdens het Bovag congres een infosessie gehouden over InternetMarketing.
De respons was hoog en inmiddels hebben wij diverse websites onderzocht. Tijdens deze scans viel een bedrijf op door de fotopresentatie van de occasions.

Dit deed ons meteen herinneren aan het onderzoek van de Bovag over het aantal te plaatsen foto’s op de website. Ruim 75% van de autobedrijven vond 6 foto’s voldoende. Het bedrijf dat we tegenkwamen heeft 23 foto’s op haar website geplaatst!

Een redelijk standaard auto wordt zo in een keer uniek. Dit soort presentaties hebben wij alleen nog maar in Amerika gezien. Echter, in Nederland lopen veel bedrijven tegen een grote uitdaging aan. Veel occasion zoekmachines kunnen maximaal 10 foto’s kwijt, of de verkopers zien het niet zitten om meerdere foto´s te plaatsen Zie het artikel over 6 foto's ruim voldoende.

De enige leverancier in Nederland, voor zover bekend, is Autosoft. Een autobedrijf kan bij hen kiezen uit verschillende pakketten. Men kan gaan tot 32 foto’s van een auto. Daarnaast kan men ook kiezen voor een auto360 presentatie. De auto draait “rond” op internet en de klant kan daar leuk mee spelen. Zowel interieur als exterieur zijn in 360 graden te bekijken.

De verschillen zijn enorm, klik hier voor een voorbeeld. Het verschil tussen een dealer (4 foto’s) en een universeel bedrijf (23 foto’s)

Het gaat er uiteindelijk om dat u zich onderscheidt in de markt van occasions. Hoe standaard de auto ook is.

Wil u weten wat uw mogelijkheden zijn neem dan contact op. Dit kan via de E-Mail
info@gwmanagement.nl of bel met 06-50620606.