Wordt uw E-Mail geopend?

Wordt uw E-Mail wel geopend door de klant?

Bij het versturen van een mailing naar uw (potentiĆ«le) klanten is het van belang dat de mail ook daadwerkelijk geopend wordt. De mail kan nog zo’n interessante aanbieding bevatten, als de ontvanger deze niet opent, heb je er niks aan.

Op basis van de MysteryE-Mail onderzoeken zien we dat het onderwerp van een E-Mail vaak vergeten wordt. GW Management noemt dit Onderwerp Marketing.


Hieronder ziet u een voorbeeld hoe men kan omgaan met Onderwerp Marketing:







In het bovenstaande voorbeeld is duidelijk het verschil te zien tussen de onderwerpen. Welke zal meer opvallen en aanspreken?

Ook buiten de autobranche zijn er bedrijven die zich bezighouden met klantenbenadering. Karel Geenen is daar een goed voorbeeld van. Zijn kennis en jarenlange ervaring wil ik graag met u delen. Karel heeft een aantal algemene regels opgesteld voor het opstellen van een onderwerp.

Deze regels gelden niet alleen voor de beantwoording van E-Mails, maar ook voor het versturen van nieuwsbrieven. Hoe zorgt u ervoor dat de klant uw nieuwsbrief opent op basis van het onderwerp?

Ik heb een aantal regels uitgekozen die voor de autobranche van toepassing zijn. Voor het schrijven van een goede onderwerpregel zijn een aantal “basis” regels:


  • Personaliseer als dit mogelijk is. Gebruik de naam van het bedrijf of de persoon in de onderwerpregel. GW Management adviseert om de onderwerpregel als volgt op te bouwen: Merk en Type – Naam autobedrijf en plaatsnaam -

  • Maak de onderwerpregel niet te lang! Probeer het onder de 40-70 karakters te houden.

  • Probeer de lezer te grijpen. Dit kan door zijn nieuwsgierigheid op de wekken of door een vraag te stellen. Dit wanneer u E-Mail Nieuwsbrieven gaat verzenden.

  • ZEER BELANGRIJK: de onderwerpregel moet betrekking hebben op de inhoud van de e-mail! Het werkt tegen je wanneer je verwachtingen schept met een onderwerpregel en de inhoud van de mail niet aan deze verwachtingen voldoet.

Het is een onderdeel in de puzzel van E-Mail. Maak een afspraak met GW Management om te kijken wat uw mogelijkheden zijn. U kunt een E-Mail sturen naar Info@gwmanagement.nl of bellen met 06-50620606

GW Management bedankt Karel Geenen voor het mogen gebruiken van het Artikel ´slimme E-mail onderwerpen´.