De huidige klant informeert zich op diverse manieren. Een daarvan is lid worden van nieuwsbrieven. Via een nieuwsbrief blijft de klant op de hoogte van zaken die hem of haar interesseren. Buiten de autobranche zien we het ook terug komen.
Opvallend is dat vooral de reisbranche daar goed op inspeelt. Diverse campings in nederland houden hun klanten op de hoogte. Uit onderzoek blijkt dat vooral emotie een grote rol speelt.
Zelf was ik onlangs in een restaurant en daar kon je je E-mail adres achter laten. Vervolgens krijg ik nu elke maand een nieuwsbrief met diverse artikelen en aanbiedingen van het restaurant. Zo staat er een nieuwsbrief menu in, deze is alleen geldig voor nieuwsbrief lezers.
Nieuwsgierig als we zijn, hebben we dit uitgezocht hoeveel gasten hier gebruik van maken en of er extra omzet mee gegenereerd wordt. De reacties van de klanten zijn super. Er wordt veel gebruik van gemaakt.
Is dit ook mogelijk in de autobranche denk ik dan. Wij maken maandelijks nieuwsbrieven voor bedrijven en zijn er van overtuigd dat dit ook kan in de autobranche.
Stel je hebt een bepaald product / accessoires waar je graag van af wilt. Maak een aanbieding en zet deze in de nieuwsbrief. De aanbieding is alleen geldig als de klant een uitdraai meeneemt van de nieuwsbrief.
Zo kan je ook de auto van de nieuwsbrief ontwikkelen.
Opmerking van het restaurant is, doe dit niet eenmalig, het werkt niet direct moet regelmatig in de nieuwsbrief terugkomen.
Er zijn dus enorm veel kansen om klanten aan je te binden. Wanneer je dit ook nog eens combineert met Social media dan...
Nieuwsbrief heeft nog meer voordelen denk aan:
- Lage kosten
- Vaker contactmomenten naar uw klanten
- Meetbaar
- Snel inzetbaar
- Bezoek genereren naar uw website
- Kansen creeƫren
De nieuwsbrief dienst van GW Management biedt u voor een vast bedrag per jaar de mogelijkheid om structureel een nieuwsbrief te versturen.
met vriendelijke groet,