Respons tijd e-mail

Binnen hoeveel tijd moet je de e-mail beantwoorden? Deze vraag krijgen we regelmatig te horen tijdens workshops.

Op basis van onze onderzoeken blijkt dat de gemiddelde responstijd 1,6 dagen is. Dit is gebaseerd op 4500 E-Mails verstuurd t/m augustus 2010.
Is dit nu goed of duurt het te lang?

Ons advies is, het gaat niet om binnen hoeveel tijd je antwoord moet geven. Wij zien dan ook liever het volgende gebeuren:

De klant stuurt een E-mail met een vraag over uw product of dienst, vervolgens krijgt de klant per omgande een E-Mail bevestiging dat de E-mail is ontvangen en dit is het belangrijkste, binnen hoeveel tijd geeft u reactie als bedrijf en wie beantwoord de vraag.

Tevens is het mogelijk om in de bevestigingsmail of webpagina direct een aabieding te zetten of aanmeld mogelijkheid voor nieuwsbrief aan tebieden. De mogelijkheden zijn onbeperkt.

Het voordeel voor de klant is dat deze exact weet binnen hoeveel tijd u als bedrijf reageert. Dus u bepaald de reactie snelheid en de klant wacht op uw antwoord.

Succes met uw optimaliseren van het E-Mail beleid.
Hulp bij nodig of laten meten of het allemaal werkt zoals vastgesteld in het beleid laat het weten.

Met vriendelijke groet,
Frans de Hoyer