- Maandelijks contact met uw klanten
- omdat je in hun herinnering blijft, zullen ze aan je denken op het moment dat ze behoefte krijgen aan je dienst of product
- U laat zien dat u de expert bent op uw vakgebied
- Door regelmatig een goede nieuwsbrief uit te geven kweekt je zaak expertise in de ogen van de abonnees. Doordat je onderwerpen met kennis van zaken behandelt, maak je dat weinigen twijfelen aan je vakkennis en professionaliteit. Je krijgt zeker een voordeel ten opzicht van veel concurrenten.Je toont wat je in huis hebt door waardevolle informatie te geven. Er is geen betere – en eenvoudiger – manier om vertrouwen en geloofwaardigheid bij je potentiĆ«le klant te creĆ«ren.
- E-Mail marketing is meetbaar
- Wat is het openingspercentage? Welke artikelen zijn nu zeer interessant? Alles binnen de nieuwsbrief is meetbaar.
- E-mail marketing is duurzaam en milieuvriendelijk
- E-mail
marketing is de meest ‘groene’ vorm van direct mail. Er komt geen papier
aan te pas, wat uiteraard scheelt in de productiekosten, inclusief verbruik van
grondstoffen zoals hout en energie. Ook is er geen inkt nodig. Een belangrijke
factor is ook het uitblijven van fysiek transport, wat veel scheelt ten aanzien
van energieverbruik en uitstoot van CO2 en andere schadelijke stoffen.
- E-mail is onafhankelijk van plaats en tijd
- Een nieuwsbrief die per e-mail wordt bezorgd bij de ontvanger, kan overal door deze ontvanger worden gelezen. De mailing wordt niet naar een vaste fysieke locatie gezonden maar naar een elektronische locatie. Zodra de ontvanger toegang heeft tot de mailbox kan de mailing gelezen worden. Aangezien tegenwoordig steeds meer mensen via bijvoorbeeld een mobiele telefoon, iPod, iPhone of Blackberry toegang hebben tot hun mail, zal een mailing steeds vaker direct worden ontvangen en gelezen.
- Goede intergratie met Social media campagnes mogelijk
- Naast het inzetten van Socialmedia is een nieuwsbrief het middel om uw accounts bij een grote groep, uw KLANT, snel bekendheid te geven
- Het is goedkoper dan een advertentie of een mailing
- De kosten van een E-mail nieuwsbrief zijn lager dan welke andere vorm van adverteren. Een jaar lang nieuwsbrieven versturen is vaak goekoper dan eenmalig een advertentie zetten.
Uiteraard kunt u het ook zelf doen. De praktijk leert echter dat elke maand de nieuwsbrief versturen een hele uitdaging is voor veel dealerbedrijven. Helaas komen we het vaak tegen in de praktijk.
Wat kunnen wij voor u betekenen:
- Structureel 11 keer per jaar een nieuwsbrief
- Uw marketinguitingen optimaliseren
- Vaste prijs per jaar, dus u weet wat de uitgaven zijn
- Rapportage van de nieuwsbrieven, hoevaak geopend, welke artikelen best gelezen etc.
- Lay-out in uw huisstijl
- Tips om aan meer E-mail adressen te komen.