In de afgelopen twee jaar hebben Nederlandse dealers een grote stap vooruit gemaakt als het gaat om leadopvolging. Dat valt te concluderen uit een onderzoek van de consultancybureau Bearingpoint.
In 2010 reageerde 37% van de dealers binnen vier dagen op een proefritaanvraag gedaan door Bearingpoint. In 2012 is dat percentage gestegen tot 57%. Een verbetering van ruim 35%.
Bearingpoint deed in maart van dit jaar ruim 380 verzoeken bij 19 merken. Ondanks de stijging reageerde bijna eenderde van de dealers (32%) nog altijd niet binnen vier dagen op een proefritaanvraag, die werd gedaan "via de websites van de automerken." Er is niet specifiek weergegeven welke kwaliteitsindicatoren aan de leads werden meegegeven.
Bearingpoint verstrekt desgevraagd geen informatie over de verschillen in prestatie tussen de diverse merken.
(bron Automotive-Online 08-06-2012 16:56)
Wij meten dit conctinu voor onze klanten, dealers, holdings en Importeurs. Naast het meten van respons gaan het niet alleen om snelheid. Het gaat ook om de inhoud. Op 10 punten wordt de E-Mail door ons bekeken en beoordeeld. Een kwalitatief rapport wordt opgesteld en in een workshop wordt het besproken met de betrokkenen.
Wilt u weten hoe het bij u is met e-mail aanvragen maak dan eens een afspraak om MysteryE-Mail te ervaren.